POLAZNIK – uputstva

Polaznik je neko ko je bio na probnom treningu i pokazao da može da ispuni osnovne kriterijume za treniranje.

Vežbač koji nije ispunio osnovne uslove za trening dobiće instrukcije šta je to na čemu treba da poradi kako bi mogao ponovo da pristupi probnom treningu.

Ova uputstva se uglavnom odnosi na mlađe polaznike jer sa stariji ovo savlađuju u hodu i nemaju potrebe dodatno na ovome da rade.

Ova stranica je mnogo značajna za najmlađe koji nisu krenuli u septembru da treniraju već kasne za grupom. Njima i njihovim roditeljima je ovo jedan od uslova da bi mogli da treniraju kod nas u klubu.

Na ovoj stranici se nalaze potrebne informacije i uputstva kako da se polazniku olakša da što brže savlada osnovnu obuku i nauči ono što ćemu biti rutinska stvar u kasnijem treniranju. U periodu polaznika je najbolje da se savladaju rutinske stvari kako bi kasnije mogao neometano da se posveti ozbiljnijem učenju.

  1. Pakovanje i donošenje stvari za trening – video u izradi
  2. Oblačenje za trening – video u izradi
  3. Trening principi i pravila ponašanja – video u izradi
  4. Presvlačenje i odlazak kući – video u izradi

 

  • Pakovanje i donošenje stvari za trening
    • Obavezno naučiti samostalno pakovanje stvari.
    • Obaveno samostalno nošenje stari na trening.
      • Spisak stvari potrebnih za trening:
        • Torba za trening,
        • Papuče,
        • Čarape (kada je hladnije)
        • Donji deo trenerke (kasnije donji deo kimona),
        • Majca,
        • Dukserica (kasnije gornji deo kimona),
        • Flašica za vodu (obeležena),
        • Peškirić
  • Oblačenje za trening
    • Obavezno naučiti samostalno oblačenje.
    • Obavezno naučiti samostalno odlaganje stvari.
      • Redosled radnji pri oblačenju:
        • Skida se jakna i kači na zakačaljku,
        • Vade se papuče iz torbe,
        • Izuva se obuća i čarape (koje se stavljaju u obuću) i obuvaju se papuče,
        • Vade se stvari iz torbe i stavljaju pored sebe,
        • Skida se donji deo odeće i pakuje u torbu, oblači se donji deo trenerke – kimona,
        • Pakuje se donji deo odeće u torbu,
        • Skida se gornji deo odeće i pakuje u torbu, oblači se majca i dukserica ili gornji deo kimona,
        • Vezivanje pojasa.

Vezivanje pojasa, za svakog početnika noćna mora pogotovu ako se radi o detetu. Stoga smo posvetili posebno uputstvo za vezivanje pojasa. Uz ovo uputstvo potrebno je da deca vežbaju vezivanje pojasa kod kuće, kako bi na tening dolazila sa osmehom na licu ponosni što su naučili prvu komplikovaniju stvar.

Roditelji vezivanju pojasa moraju da pristupe kada su mala deca u pitanju vrlo ozbiljno jer je to jedna od glavnih ometajućih stvari na treningu kako polaznika tako i trenera koji neprestano gubi vreme kako bi vezivao pojas onih koji to još uvek ne znaju.

Rok za učenje vezivanja pojasa je treći trening od početka nošenja kimona.

  • Trening principi i pravila ponašanja
    • Početak treninga
      • Ulazak u salu – polaznik ne ulazi u salu dok trener ne kaže da može da se uđe u salu, da ne bi ometao druge vežbače. Kada uđe u salu polaznik pravi presek svega što mu se u prethodnom delu dana dešavalo i prekida veze sa time tako što se pokloni pri nastupanju na strunjaču, složi svoje papuče i čeka da trener komanduje vrstu. Dok se čeka komandu za vrstu, polaznik može u tišini da obnavlja ono što se prethodno radilo, može da radi strečing ili nešto drugo što je korisno za njega, a da ne ometa druge.
    • Glavni deo treninga – u glavnom delu treninga postoje neka pravila i principi po kojima se trenira i upražnjavaju vežbe.
      • Šta treba raditi
        • slušati trenera kada se obraća
        • raditi po komandama trenera
        • komande trenera uvek izvršavati što pravilnije i što brže,
        • pomagati drugome da uspe da uradi zadane vežbe,
        • brzo popraviti opremu kada trener da komandu da se prekine sa radom,
        • pri svakoj pauzi uvek prvo popraviti opremu,
        • voditi računa o sebi i drugima,
        • brzo ustajati kada se padne,
        • kada se završi vežba kretati se po sali tako da se ne ometaju drugi,
      • Šta se ne sme raditi
        • ne gurati druge,
        • ne postavljati noge drugome,
        • ne pričati dok trener priča,
        • ne ometati druge kada rade,
        • ne praviti gluposti,
    • Završetak treninga
      • tada posebno treba slušati trenera jer se tada daju primedbe na to kako je ko radio na treningu i sugestije šta bi trebalo da se popravi za sledeći trening. Daju se instrukcije i za domaći zadatak. Posle komande “Trening je završen – Zdravo” može se desiti da trener dozvoli da se ostane i vežbaju vežbe snage ili gipkosti. Ako to trener dozvoli to treba raditi tako da se ne ometa druga grupa koja počinje trening.
  • Presvlačenje i odlazak kući
    • isto je kao dolazak na trening i presvlačenje samo obrnutim redosledom.